Uutisessa kerrotaan, kuinka kodinkonekaupat Gigantti ja Power ovat hyötyneet koronan aiheuttamasta maailman tilanteesta. Kodinelektroniikkaa myyvät kaupat ovat päässeet ennätystuloksiin. 

 Uutisessa kerrottiin Gigantin sadan ihmisen rekrytoimisesta. Samaan aikaan kun monella alalla ei mene hyvin ja ihmisiä joudutaan lomauttamaan tai antamaan potkuja, pystyy hyvin pärjäävät yritykset, kuten tässä tapauksessa Gigantti, palkkaamaan lisää henkilöstöä. On mielestäni mahtava juttu, että vaikka ihmiset joutuvat työttömiksi on silti olemassa työpaikkoja, minne mennä. 

 Toisaalta maailman tilanteen muuttuessa takaisin normaaliksi ja myynnin muuttuessa normaaliksi, herää kysymys: tarvitaanko enää yhtä paljoa henkilöstöä? Aiheuttaako se yt-neuvotteluja ja samat henkilöt, jotka ovat vasta olleet työttömiä olisivat taas työttömiä. Tämä olisi harmillinen asia, koska silloin monet joutuisivat taas elämään epävarmuudessa oman elantonsa suhteen. 

 Lisäksi vielä mietin sitä, voiko alkuvuoden ja kesän hyvä myynti vaikuttaa siihen, ettei joulumyynti ole kovin suurta. Ihmiset ovat ostaneet jo koteihinsa paljon uutta elektroniikka, joten sitä ei enää jouluna tarvitse ostaa. Tämä voi aiheuttaa kodinelektroniikka liikkeille jopa loven loppuvuoden myyntiodotusten suhteen, jos tätä ei ole otettu huomioon. Olettaisin kuitenkin yritysten ottaneen tämän huomioon ja luultavasti monet yritykset pyrkivätkin tekemään kampanjoita, joiden avulla myyntiä kasvatetaan. 

On mielestäni hienoa, että maailman tilanteesta huolimatta osa yrityksistä pystyy tuottamaan voittoa, vieläpä ennätyksellisesti.