Uutisessa kerrotaan ravintoloiden ja tapahtumien keräävän puhelinnumeroita korona-altistumisten varalta ja käyttääkseen niitä katkaistakseen tartuntaketjuja mahdollisimman nopeasti. 

Mielestäni on hyvä, että löydetään erilaisia keinoja, joiden avulla saadaan tiedotettua ihmisille mahdollisimman nopeasti mahdollisesta altistumisesta virukselle. Jos virusta kantava ihminen vierailee ravintolassa, olisi hyvä, että ravintolayrittäjä ilmoittaisi siitä julkisesti, vaikka se on erittäin huonoa bisnestä ravintolan kannalta. En tiedä onko ilmoittaminen viruksesta omassa ravintolassa pakollista, mutta kokisin sen moraaliseksi velvollisuudeksi ilmoittaa itse asiasta asiakkaille, vaikka tappiota on sen jälkeen tulossa. 

Uutisessa kerrotaan ravintolayrittäjä Noora Vennamon tehneen ravintoloihinsa muutoksen, jossa ravintoloihin saapuvista seurueista jonkun on annettava oma numeronsa ravintolalle saadakseen palvelua siellä. Mielestäni ratkaisu toimii oikein mallikkaasti näin ja ravintolat pitävät numeroita tallessa kolmen viikon ajan. Tämä ratkaisu vaatii kuitenkin ravintolayrittäjältä vastuullista toimintaa numeroiden salassa pitämiseksi ja tietoturvasta on erityisen hyvä pitää tarkasti viimeaikaisen skandaalin takia.